Mit navn er Dagmar Maria Thomsen, og jeg er født og opvokset i Østrig.
Som det fremgår nedenfor, har jeg siden 1999 arbejdet som tale-/hørekonsulent med speciale inden for udtalevanskeligheder.
Uddannelse og erfaringer:
1994 – 1997 | Pädagogische Akademie
Graz, Østrig Den autoriserede østrigske “Volksschullehramt” (folkeskole-lærer for indskolingen). |
1997 – 1999 | Pädagogische Akademie
Graz, Østrig Specialpædagogik- og tale-/hørelæreruddannelse. |
2002 | Danmarks Pædagogiske Universitet
Emdrupvej 101, 2400 København NV Kursus i sprog/talevanskeligheder, som blev afsluttet med karakteren 13. |
Ansættelser:
September 1999 til
juli 2001 |
Tale-/hørekonsulent
Leibnitz, Østrig Jeg var i Østrig tilknyttet fem folkeskoler i området, hvor jeg var ansvarlig for omkring 70 børn med sprogvanskeligheder. Ved siden af mit hovedarbejde arbejdede jeg i et hjem for svært udviklingshæmmede, hvor arbejdet bestod i både omsorg og talepædagogisk arbejde. |
August 2001 til og med marts 2002 | Pædagog
Bernadotteskolen, Playschool Jeg var tilknyttet den engelske afdeling af børnehaveklassen. |
Siden august 2002 | Tale-/hørekonsulent i Lyngby-Taarbæk Kommune. |
Udgivelser:
Oscars tunge driller (2004)
|
Komplet sprogprogram med fokus på mundmotorik, artikulationstræning og fonetisk opmærksomhed. |
Leg med snor og ord (2006)
|
Snorelege som et fantastisk element i sprogundervisningen. |
Hvordan kan det være? (2007)
|
Billedbog, hvor teksten suppleres af “tegn-til-tale” billeder, som er en støttende kommunikationsform, der kan bidrage til børns sproglige udvikling. |
Røveren Ranunkel (2007) | Røveren Ranunkel er et motiverende, sjovt og underholdende brætspil for børn, som har brug for at træne eller stifte bekendtskab med R-lyden. |
Den lille flodhest (2007)
|
Billedbog. Følg den lille flodhest på vej til øre-næse-halslægen, operationsstuen og talepædagogen. |
Mumle (2007)
|
Billedbog der henvender sig til småbørn, der stammer. |
Hvad sagde du? (2008)
|
Oversættelse af tekst til billedbog. |
Teselskabet (2011)
|
Eventyr for børn og romantiske sjæle. For en ægte prins er det ikke svært at finde sig en prinsesse, men hvordan i al verden finder man den rigtige?
Kongehuset har en hemmelig plan og vil invitere alverdens prinsesser til et teselskab. Hvem finder vej til prinsens hjerte? |
Snorelege (2014)
|
Nye snorelege som fantastisk element i sprogundervisningen. |
Mon ikke det er honning? (2014)
|
Billedbog til mindre børn med mange gentagelser af enkle sætninger. |
De drilske dyr (2014)
|
Lydlottospil som træner den sproglige opmærksomhed, herunder navnlig den fonologiske bevidsthed. |